10 jaar 11 jaar 12 jaar 13 jaar 14 jaar 15 jaar 16 jaar 7 jaar 8 jaar 9 jaar Game reviews

{ Review } | Pokemon Let’s Go, Pikachu voor Nintendo Switch

misty in pokemon let's go pikachu

Jaaa, daar is hij dan! Wat hebben mijn kids hier naar uitgekeken: Pokémon Let’s Go, Pikachu en natuurlijk Pokémon Let’s Go, Eevee! Hét spel van 2018 voor de Nintendo Switch. Inmiddels zijn we uren speelplezier verder en nemen we jou graag mee in de wereld van Pokémon Let’s Go.

Pokémon Let’s Go, Pikachu met Poké Ball Plus

Wij hebben de Pokémon Let’s Go, Pikachu inclusief Poké Ball Plus pack. Hier krijg je naast het spel zelf ook de Poké Ball Plus, waar je het hele spel mee kunt spelen. Deze Poké Ball vervangt dus in het spel je Joy-Con. De Poké Ball Plus is wel echt heel leuk om mee te spelen. Hij is perfect voor kleine kinderhanden en hij maakt elke trilling die de Pokéball op het scherm ook maakt. Daarnaast komen er ook kleurtjes tevoorschijn als je een Pokémon aan het vangen bent. En tot slot maakt hij geluid. Bij iedere Pokémon die je vangt, hoor je het geluid van die betreffende Pokémon. Ook het geluidje dat een Pokéball maakt als je je Pokémon gevangen hebt en moet afwachten of hij blijft zitten, hoor je door de Poké Ball Plus. En wat natuurlijk ook super leuk is, is dat je net als in het echt de Pokéball moet gooien om een Pokémon te vangen. Ash Ketchum all the way!

Op pad met je Pokémon in de Poké Ball Plus

Tot slot kun je zelfs nog een Pokémon meenemen in je Poké Ball Plus! Als je gaat wandelen of fietsen en je neemt je Poké Ball mee, zul je je Pokémon in de bal sterker maken. Hoe gaaf! Ook hoor je de Pokémon geluidjes maken als je hem aait of schudt.
Om een Pokémon in je Poké Ball Plus te krijgen, ga je op de Nintendo Switch naar het menu en klik je op ‘save’. Vervolgens klik je op ‘take you’re Pokémon out for a stroll’, oftewel je gaat een wandelingetje maken. Kies welke Pokémon jij in je Poké Ball Plus wil doen en klaar ben je! Onderweg zal je Pokémon je regelmatig ‘roepen’ om te spelen. Zodra je uitgewandeld bent, kun je je Pokémon weer uit de bal laten (op dezelfde manier als hoe je hem erin doet) en zie je welke beloningen je krijgt.
Als je onderweg geen geluiden wil van de Pokémon, duw je zowel de knop aan de bovenkant van de bal als aan de voorkant van de bal tegelijk in. De bal vibreert één keer lang. Als je het geluid weer aan wil zetten, doe je hetzelfde.
(Los kost de Poké Ball Plus € 54,99)

poké ball plus { REVIEW } | POKEMON LET'S GO, PIKACHU VOOR NINTENDO SWITCH

Starten met Pokémon Let’s Go

Als je het spel opstart, kun je met je gewone Joy-Con spelen of met de Poké Ball Plus. Het was even zoeken hoe je in de instellingen komt van het spel, bijvoorbeeld om in te stellen dat je dus met de Poké Ball Plus wil spelen. In het gewone menu komen lukte wel, maar op de Joy-Con kon ik door op Y te klikken in het instellingen-menu komen. Maar de Poké Ball Plus heeft natuurlijk geen Y. Dus als je ook op zoek bent naar hoe je met de Poké Ball Plus de instellingen opent in Pokémon Let’s Go, dan heb ik het antwoord voor je: Open het gewone menu….en beweeg je Poké Ball Plus een keer op en neer. Tadaa! Daar is je instellingen menu!
Hier kun je instellen dat je met de Poké Ball Plus wil spelen…en dat moet je zeker doen…want dan krijg je een gave verrassing! Je krijgt de bijzondere Pokémon Mew cadeau!

{ REVIEW } | POKEMON LET'S GO, PIKACHU VOOR NINTENDO SWITCH

Tijd voor avontuur

Na het instellen van de taal ben je er klaar voor. Helaas is het spel niet in het Nederlands beschikbaar, wat wij wel erg jammer vinden. Nu moet ik namelijk, als het aan Daan en Jesse ligt, alles steeds vertalen van het Engels naar het Nederlands. Nu is er genoeg informatie die niet essentieel is, maar sommige dingen ook zeker wel. Dan was het toch wel erg fijn geweest als het ook Nederlandstalig was. Maar goed, ik kan alvast verklappen dat dit het enige jammerlijke is aan het spel…en dat nemen we dan ook graag voor lief.
Zoals gezegd, je avontuur kan nu echt gaan beginnen. Als je je naam hebt ingesteld ben je er klaar voor. En je avontuur begint natuurlijk bij Professor Oak, die een Pokémon klaar heeft voor je. Deze startpokémon is natuurlijk afhankelijk van welke versie van het spel je gekocht hebt: Eevee of Pikachu. Vervolgens begin je met het oefenen van je eerste gevecht. En zodra dat klaar is, is het tijd om de wijde wereld in te trekken

POkémon let's go pikachu
POkémon let's go pikachu nintendo switch { REVIEW } | POKEMON LET'S GO, PIKACHU VOOR NINTENDO SWITCH

Pokémon Let’s Go met twee spelers

Je kunt op de Switch met twee spelers Pokémon Let’s Go spelen. Dat kan met twee Joy-Cons, maar ook met één Joy-Con en één Poké Ball Plus. De tweede speler activeren is super simpel: Schud met de Joy-Con of Poké Ball Plus heen en weer, en daar komt speler nummer 2 aan. Leuk dat je op deze manier met z’n tweetjes kunt spelen. Speler 1 is overigens wel duidelijk leading én een stuk leuker. Speler 2 kan namelijk niet zoveel. Waar speler 1 heen gaat, is leidend en speler 2 kan ook nergens op eigen initiatief naar binnen gaan of aantikken. Het enige wat leuk is voor speler 2, is het vangen van Pokémon en het battlen, dat gaat namelijk samen met speler 1. Wat hier ook er leuk is, is dat je een speciale vangst kan maken als je precies tegelijk gooit. De ballen smelten dan samen en de vangkans wordt hoger.

Vele werelden

In Pokémon Let’s Go ga je door de bekende steden van de Kanto Regio. Denk aan Pallet Town, Viridian City en Cerulean City. Er zijn ontzettend veel steden en routes, dus voorlopig ben je niet uitgespeeld. In een stad of tijdens het lopen van een route kun je verschillende dingen doen. Je kunt overal wilde Pokémon vangen. Een Pokémon vangen kun je doen door er tegenaan te lopen. Je kunt de Pokémon, net als in Pokémon Go, met verschillende ballen vangen. Denk aan de normale Pokéball en de Great Ball. Ook kun je de Pokémon een berry geven om hem gemakkelijker te vangen. En ook net zoals in Pokémon Go wordt je beloond als je een goede bal gooit, namelijk met de bekende nice, great en excellent.

Als je de Pokémon niet wil vangen, klik je op ‘run away’ en laat je de Pokémon lekker waar hij zit.
Verder kun je onderweg Pokéballen vinden met verrassingen erin. Denk aan berry’s, pineapples, potions en lure’s.
Ook kun je onderweg andere trainers aanspreken. De een vertelt je een verhaaltje, de ander daagt je uit voor een gevecht.
Tot slot heb je dan nog de trainers waar je niet omheen kunt: ze spreken jou aan, meestal omdat ze je uitdagen voor een gevecht. Een gevecht kun je nooit weigeren, je moet dus spelen. De gevechten zorgen ervoor dat jouw Pokémon sterker worden en hogere levels krijgen, dus het is ook wel echt nodig. Daarnaast evolueren je Pokémon ook als ze bepaalde levels halen.
Ook zal je Pikachu of Eevee door het spel heen speciale vaardigheden ontwikkelen. Hierdoor kan jouw Pikachu bijvoorbeeld een boompje omver kappen, waardoor je je route kunt vervolgen. Of hij kan een donkere grot verlichten zodat je iets kunt zien.

Gym battle

Zoals ook bij Pokémon Go en natuurlijk in de Pokémon series ga je in Pokémon Let’s Go ook gym battles doen. In het spel volg je de tv-serie van Pokémon, waar je als eerste een gymgevecht hebt met Brock en daarna met Misty. Dat is in Let’s Go niet anders. Als je de gym verslagen hebt, ontvang je een gymbadge. De eerste gym is niet al te lastig, maar bij de tweede gym wordt het al iets lastiger. Maar met voldoende training vooraf in het spel en met Pokémon van minstens level 16, kom je een heel eind. En zo niet, dan probeer je het later gewoon nog eens opnieuw.

battle gym lets go pokemon switch

Zorg in ieder geval voor ieder gevecht dat je Pokémon helemaal opgeladen en gezond zijn. Je kunt ze laten healen bij een Pokécenter, waar zuster Joy en Chansey je Pokémon weer helemaal fris en fruitig maken.

Bekende figuren

In Pokémon Let’s Go kom je allerlei bekende personen tegen die je uit de tv-serie kunt herkennen. Natúúrlijk Team Rocket, maar ook de moeder van Ash, Gary, Professor Oak, enzovoorts. Voor de kinderen een feest van herkenning, want die hebben iedere aflevering van Pokémon minstens 3 keer gezien.

Hoe kun je Pokémon Go koppelen met Pokémon Let’s Go?

Je kunt Pokémon Go koppelen met Pokémon Let’s Go, Pikachu of Eevee! Erg gaaf, want op deze manier kun je Pokemon transferren van Pokémon Go naar de Switch. Dat kan overigens wel pas als je een heel eind op weg bent, die transfers maken, maar toch. Alvast koppelen is al erg leuk! Ook hier moesten we even zoeken hoe het werkte, maar we zijn er uit! Je koppelt Pokémon Go met Pokémon Let’s go als volgt:

1. Open je Pokémon Go app op je telefoon of tablet en open ook Pokémon Let’s Go op de Nintendo Switch.
  2. Klik in de app op instellingen en klik bijna onderaan op Nintend Switch
  3. Klik op Connect to Nintendo Switch
  4. Open nu tegelijkertijd ook op de Nintendo Switch het instellingen menu in het spel en volg de stappen om Pokémon Go te koppelen met Let’s Go.
  5. Zodra de koppeling geregeld is, kun je je Pokémon uit Pokémon Go naar Pokémon Let’s Go sturen. Let wel op: eenmaal naar je Nintendo spel verzonden, kan je Pokémon niet meer terug naar Pokémon Go.
  6. Een transfer kun je alleen maken als je in Fuschia City bent in Pokémon Let’s Go. Hiervoor ga je naar een medewerker bij het GO Park Complex en klik je op ‘Bring Pokémon’.
  7. Open Pokémon Go en klik op het menu. Klik op de Pokémon knop en klik rechts bovenin op het Nintendo Switch icoon.
  8. Kies alle Pokémon die je naar Let’s Go wil sturen. Je kunt alleen Pokémon uit de Kanto regio transferren, behalve Mew (die je dus met de Poké Ball Plus wel hebt!)
  9. Klik op de knop ‘stuur naar Nintendo Switch’. Extra gaaf: in je Pokémon Go spel krijg je een speciale Mystery Box! Met deze box kun je ervoor zorgen dat de legendarische Pokémon Meltan vaker verschijnt in het wild en dus heb je meer kans om hem te vangen!

Visuals

Wauw! Het spel ziet er echt geweldig uit. De Pokémon zijn echt super mooi en alles klopt. De vormgeving is geweldig mooi, dat doet Nintendo toch altijd geweldig hoor. Op de foto’s en in de video kun je goed zien hoe gaaf alles eruit ziet.

Poké Ball Plus en Pokémon Go

Je kunt je Poké Ball Plus koppelen aan Pokémon Go en deze gebruiken om automatisch Pokémon mee te vangen. Zet hiervoor de bluetooth op je telefoon aan en open de Pokémon Go app. Ga in de app naar instellingen en kies Poke Ball Plus. Vervolgens klik je eenmaal op de Poké Ball Plus (bovenkant) en wacht je tot je telefoon koppelt met de Pokéball. Je ziet op je hoofdscherm dat de Poké Ball Plus gekoppeld is als het icoontje gekleurd is. Kleurt hij grijs, dan is de connectie kwijt.
Je kunt nu Pokémon vangen met de Poké Ball Plus door op het knopje te klikken wanneer hij trilt. Ook kun je op deze manier Pokéstops draaien.
Het was even vreemd, want onze Poké Ball Plus ving steeds geen Pokémon, terwijl alles goed ingesteld stond. Wat bleek? Om met de Poké Ball Plus Pokémon te kunnen vangen, heb je rode Pokéballen nodig…die gooiden we tot nu toe altijd weg omdat we genoeg great balls en ultra balls hebben…maar nu toch maar een paar normale Pokéballen laten staan dus ;-).
Als je de Poké ball Plus wil gebruiken op de Switch of een andere telefoon, ontkoppel je hem weer in het menu van de Pokémon Go app.
Heb je nog meer vragen over de Poké Ball Plus, kijk dan eens op deze website met veel vragen en antwoorden.

Pokémon Let’s Go is een super leuk spel voor jong en oud. Voor volwassenen misschien redelijk simpel, maar zeker niet te! Er is super veel te ontdekken en te vinden en natuurlijk zijn er maar liefst 151 verschillende Pokémon te vangen. De battles zijn redelijk gemakkelijk, zeker als je met twee spelers speelt, maar wellicht dat dit later in het spel nog wel wat lastiger wordt.
Voor kinderen en tieners is het absoluut een GO, ze zullen zich perfect vermaken met dit spel en vooral ook erg lang vooruit kunnen.
Pokémon Let’s Go Pikachu en Pokémon Lets Go Eevee krijgen van ons zéker weten een GO!

Leeftijd: vanaf 6-7 jaar