4 jaar 5 jaar 6 jaar

{ Review } | Spelen met de humeurige Flo Fladdermuis

We schrokken ons serieus een hoedje! Haha! We zaten voor de eerste keer Flo Fladdermuis te spelen en toen begon Flo ineens boos te fladderen. We sprongen toch echt even allemaal van onze stoel.

Humeurig gevalletje

Ja, dat is ie echt! Hij kijkt dan wel heel schattig, maar hij is gewoon best wel een beetje chagrijnig! En dat terwijl je het beestje met alle goede bedoelingen wilt voeren. Het probleem is alleen, dat hij gewoon niet altijd heel veel honger heeft. En ja, als jij hem dan blijft voeren, wordt hij gewoon een keertje boos. Dat snap ik dan ook wel weer.

Als je hem voert terwijl hij wel honger heeft, blijft hij gewoon lekker vrolijk en krijg je zelfs edelstenen cadeau. Afhankelijk van hoe vaak je hem voert, verdien je edelstenen. Voer je hem 2 keer, krijg je 2 edelstenen. Je voert Flo trouwen door simpelweg op zijn tongetje te drukken.

ervaringen Review Flo Fladdermuis

Spelvormen

Er zijn twee spelvormen mogelijk. Er is een simpele spelvorm waarbij je alleen Flo Fladdermuis hoeft te voeren. Wie als eerste 10 edelstenen in zijn buidel heeft verzameld, wint. Deze versie is voor onze 6-jarige jongens te simpel. Gelukkig is er nog een andere speelversie, met een speelbord. Hiervoor draai je ook je buidelzakje om, zodat je de buidelzak met kleurtjes krijgt.
Op het speelbord staan verschillende kleuren kamers afgebeeld. Deze kamers staan voor de verschillende kleuren edelstenen.

Review Flo Fladdermuis

Daarnaast zijn er 2 schatkamers, een magische kamer en een dief. Als je in de schatkamer komt, mag je een edelsteen naar keuze pakken. Bij de magische kamer mag je naar een kamer naar keuze en bij de dief mag je een edelsteen bij een medespeler uit zijn buidel stelen.
Als je in de gekleurde kamers komt, moet je Flo Fladdermuis gaan voeren. Je mag ook hier weer zelf weten hoe vaak je hem voert: 1, 2 of 3 keer. Blijft hij braaf zitten na 2 keer klikken, krijg je 2 edelstenen in de kleur van de kamer. Wordt hij boos en fladdert hij. dan leg je een edelsteen terug in de schatkist.
Het doel is om in je buidel alle kleuren edelstenen 2 keer te krijgen. Dit is duidelijk gemaakt met de gekleurde vakjes in de buidel.

Tactisch spel

Bij dit speltype kun je ook tactisch spelen. Je kunt als je wilt bijna altijd naar een schatkamer of magische tegel, maar daarmee verdien je steeds maar 1 edelsteen. Slim is het dus om toch af en toe in een kleurenkamer te gaan staan, zodat je meer edelstenen per beurt kunt verdienen. De jongens vinden dat toch wel spannend hoor, die vinden het stiekem makkelijker om gewoon veilig een edelsteentje per keer te verdienen.

img_1718

Flo Fladdermuis is een verrassend leuk spel. Het is makkelijk te spelen en de jongens kunnen het dan ook prima samen spelen. Het is daarnaast ook een onvoorspelbaar spel. want je weet nooit wanneer Flo genoeg gegeten heeft of niet. Een rondje duurt ongeveer 10 minuten. Na 2 of 3 keer achter elkaar spelen vinden Daan en Jesse het wel weer genoeg. Het spel is met 2-4 spelers te spelen en zoals bij de meeste spellen geldt ook hier; hoe meer spelers, hoe leuker. We geven Flo Fladdermuis een Go.

Review Flo Fladdermuis

Adviesleeftijd: vanaf 4 jaar
Speelduur: 10 minuten